2015.02.03.
00:19

Írta: bencebaksa70

6 tipp a "stresszevés" ellen

 

Húzós napod volt? Közben alig ettél valamit? Végre hazaérsz, lepakolsz, bevágod magad a tv elé, hogy levezesd a feszültséget és megeszed a salátádat és lefekszel aludni ... eszel. Ami csak beléd fér.

                                      Ismerős? Vigasztaljon a tény, hogy nem vagy egyedül.

 

stresszeves.jpg

                                                     Az alábbi 6 tipp segít, hogy elkerüld a stresszevést!

 

1. Ismerd fel a helyzetet, ami kiváltja benned a feszültséget!  ( Ilyen lehet a főnököd munkaidő utáni telefonhívása, hogy valamit nagyon elbaltáztál aznap, de akár egy veszekedés a pároddal, vagy egy rosszul sikerült vizsga, ami után vigasztalod magad.) Ha felismered a "bombát", amint belekerülsz a kellemetlen helyzetbe, azonosíthatod és helyén kezelheted azt.

2. Találd ki és határozd el, hogy mit fogsz az evés helyett csinálni, ha legközelebb ilyen helyzetbe kerülsz. Ez elsőre badarságnak tűnik, de stresszhelyzetben sajnos nem tudsz majd ilyen tiszta fejjel gondolkodni, csak cselekszel, azaz vigasztalod magad, például a hűtő nyitogatásával.

3. Vezess listát (naplót) azokról a dolgokról, melyek felbosszantanak! Sokszor már az is segít, ha látod magad előtt leírva, hogy honnan érkezik a stressz. Így könnyebben találsz rá megoldást. (Lehet ez egy reggeli futás a vizsga előtt, egy kiadós edzés munka után, vagy egy forró fürdő a stresszes nap után.)

4. Írd le, hogy mik azok a dolgok, amik stresszhelyzetben biztosan megnyugtatnak, de nincs közük az evéshez! Olyan dolgokat válassz, amelyeket bármikor meg tudsz valósítani.  Nyilván egy wellness hétvége mindenkit kikapcsolna, de ugye ezt nem mindenki engedheti meg magának. (Viszont, ha edzel egy jót a konditeremben,  és szaunázol utána egy kiadósat, az sokat segíthet.)

5. Alakítsd ki ezeket a szokásokat! Tudatosítsd magadban, hogy ezek működő eszközök, melyeket érdemes használni! 

6. Azonosítsd azokat az ételeket, melyekért egy stresszes nap után nyúlnál - csoki, keksz, sós ropogtatni való, sós-olajos magvak- és cseréld le őket egészségesebb és kalóriaszegényebb ételekre. Ilyen például a fehérjeszelet edzés után, ha nem folytatsz szigorú diétát, akkor a müzliszelet is jó megoldás lehet, vagy ha az édesség utáni vágyadat folyékony formában csillapítanád, akkor csinálj egy fehérjeturmixot. Rengeteg féle ízben válogathatsz belőlük, így nem is fogod megunni őket. Ha ropogtatni szeretnél valamit, akkor friss zöldségből és nem túl édes gyümölcsökből is készíthetsz magadnak rágcsálni valót.

 

Persze nem könnyű a szokásokból kiszakadni, de tudatos lépésekkel megállítható a stresszevés.

Szólj hozzá!

Címkék: lifestyle edzés egészség fitnesz egészséges életmód fit workout egészséges édesség

A bejegyzés trackback címe:

https://tetested-tedontesed.blog.hu/api/trackback/id/tr347133017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.