2014.04.21.
10:24

Írta: bencebaksa70

Tükröm, tükröm

noi-magazinok1.jpg

Te sem vagy elégedett azzal, amit a tükörben látsz?

Sokan vagyunk ezzel így, és ezzel nincs is semmi baj (feltéve, hogy nem testképzavarral küzdesz). Az viszont már gond, ha nem is teszel ellene, csak keseregsz és nyafogsz, esetleg bízol egy felsőbb hatalomban, hogy majd 1. leolvasztja rólad a felesleges kilókat alvás közben,  2. izmot pakol a helyére, hogy Te varázsütésre életed legjobb formájába kerülhess!

Ne légy naiv! Ha nem teszel érte semmit, eredményt se várj! 

Persze nagyon jól hangzanak a kozmetikai szerek kampányaiban, hogy " A szépség belülről fakad! ", de tedd a szívedre a kezed és merd azt mondani, hogy nem emeled meg a szemöldöködet, ha ilyet látsz!

dagitenger.jpg

Vagy ilyet:

dagiszendvics.jpg

Ha most azt gondolod, hogy nem tudom miről beszélek, nagyon tévedsz... pontosan tudom milyen nehéz fogyni és a zsír helyére izmot építeni.

És nem, nem a kövér emberekkel van bajom. Nekem az önsajnálattal van problémám. Nem lehet mindenki sportos testalkatú, de lássuk be sokan semmit sem tesznek annak érdekében, hogy egy kicsit könnyebb legyen az életük. Sóvárogva nézegetik a fittebb embereket az utcán és különféle teóriákat gyártanak, hogy nekik ez miért nem sikerülhet! Pedig OLYAN EMBER NINCS (eltekintve néhány ritka betegségtől), aki helyes étkezési-, és mozgásprogrammal ne tudna optimalizálni egy kicsit a testfelépítésén.

Azt mondod neked nem számít, hogy nézel ki? Rendben, elfogadom (bár el nem hiszem) !

Akkor itt van pár érv amellett, hogy ne az esztétikum, hanem az egészséged kedvéért átgondold ezt még egyszer!

Ha túlsúlyos vagy:

- könnyebben leszel beteg (mert gyenge az immunrendszered),

- nagy eséllyel rövidebb életre számíthatsz (az elhízás számos halálos betegségre hajlamosít),

- fáradékonyabb vagy (mert helytelenül táplálkozol és nem sportolsz),

- többet izzadsz (nagyobb felület, több kipárolgás), nehezebben tudsz elegánsan felöltözni,

emiatt nagy eséllyel: 

- önértékelési problémáid is vannak (azt gondolod aki sovány az boldogabb).

Na még mindig azt mondod, hogy nincs napi 1 órád arra, hogy

- elvidd a kutyát sétálni,

- a kertben tevékenykedj,

- lemenj a gyerekkel kerékpározni/focizni/sétálni,

- netalán eljuss valamilyen csoportos órára, vagy az edzőterembe?

Bár támadtok érte,de én akkor is tovább erőltetem ezt a napi egy óra mozgást. 

Nincs rá időd? Miért mennyit töltesz a  tv és a net előtt?

 

 

 

 

 

23 komment

Címkék: lifestyle gym health shape body noexcuses eatclean

A bejegyzés trackback címe:

https://tetested-tedontesed.blog.hu/api/trackback/id/tr136052841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valóraváltógép 2014.04.21. 15:58:26

"- könnyebben leszel beteg (mert gyenge az immunrendszered),"

Ez konkrétan baromság, az immunrendszer nem ezen múlik. Valamennyit persze belejátszik, de minden belejátszik.

"- nagy eséllyel rövidebb életre számíthatsz (az elhízás számos halálos betegségre hajlamosít),"

Téged meg valami más. A hülyeség például ilyen tényező. Az önteltség is. :) Apropó, láttál már 40 kilós embereken dupla tokát, meg behízott zsírsegget? Én sokszor.

"- fáradékonyabb vagy (mert helytelenül táplálkozol és nem sportolsz),"

Meg mert 16 órát dolgozol, hogy a hozzád hasonló kis nyavalyás riherongyok feljogosítva érezhessék magukat arra, hogy pofát nyithassanak...

"- többet izzadsz (nagyobb felület, több kipárolgás), nehezebben tudsz elegánsan felöltözni,"

Fürdeni kell, meg a ruhát mosni. Naponta. Tudod hány bűzlő ember szaladgál? Tudod hány ebből a túlsúlyos? Konkrétan eddig egyet sem szagoltam. Egyszálbeleket viszont bőven. Fürödjetek, gernyók! Az elegancia meg nem ezen múlik.

"- önértékelési problémáid is vannak (azt gondolod aki sovány az boldogabb)."

Aki boldogabb, az nem másokkal van elfoglalva. Te sem vagy boldog. :) Ha az lennél, élnéd a saját életedet, nem idegenekébe ugatnál bele.

"Na még mindig azt mondod, hogy nincs napi 1 órád arra, hogy"

Nincs.

"- elvidd a kutyát sétálni,"

Nincs kutyám sem, utálom a kutyaszart. Remélem te összeszeded rendesen a kis bolhás után. Vagy az már undorít?

"- a kertben tevékenykedj,"

Van kertész, kösz.

"- lemenj a gyerekkel kerékpározni/focizni/sétálni,"

Gyerekre nincs időm, később sem lesz. A hozzád hasonló idiótákét fogom eltartani, hogy olyan csököttagyú nyomorék kis dög legyen belőle, mint te is vagy. Aztán boldogan meghalok, abban a szent tudatban, hogy úgyis pokollá teszitek egymás életét. Egy darabig, amíg szép vagy, és csinos... ha elrozogásodsz, majd belöknek szépen egy öregotthonba. Tudtad hogy a vékony emberekről hamarabb rohad le a hús, ha eleget döglenek a saját húgyukban? :) A pelenka drága, és úgyis a külső határozza meg egy ember értékét. Amid neked már nem lesz. :)

"- netalán eljuss valamilyen csoportos órára, vagy az edzőterembe?"

Az egyéniben hiszek. :)

"Bár támadtok érte,de én akkor is tovább erőltetem ezt a napi egy óra mozgást."

Én nem erőltetem neked a napi egy óra olvasást, úgysem fognád fel, akkor meg kár a papírért. De esetleg valami rendes munkán elgondolkodhatnál.
Egyébként szerintem inkább a bunkóságodért és a szűklátókörűségedért támadnak. Értem én, hogy ez a marketing, de megpróbálhatnád kevésbé irritálóan. Vagy nem tudod, hogy kell? Egy jó pszichológus kéne neked.

zizi77 2014.04.21. 17:01:17

@Valóraváltógép: látom, megszólítva érezted magad. :-)

Valóraváltógép 2014.04.21. 17:17:20

@zizi77: Aha. :) Látom te meg megszoktad, hogy nyugodtan beszólogathatsz azoknak, akikről úgy gondolod, hogy gyengébbek nálad.

Nos, nem. :)

zizi77 2014.04.21. 18:16:45

Nem szántam negatívumnak, csak úgy éreztem, nagyon beleéled magad feleslegesen Ha túlsúlyos vagy, de nem érdekel, akkor nem neked szól a cikk. Ha mégis érdekel, akkor pedig pont úgy reagáltál, amiről a cikk is szól. Honnan gondolod, hogy erősnek érzem magam? Nem vagyok erős. Gyengébbnek meg főleg nem gondollak, ha ilyen erőszakosan írogatsz. Csomó problémám van, amit nem tudok megoldani, de nem élem így bele magam, és nem teremtek le másokat ismeretlenül.

Valóraváltógép 2014.04.21. 18:20:11

@zizi77: Nem tudom, mennyire feleslegen teremtettem le. Érdemes lenne átgondolni, hogy jön valaki ahhoz, hogy ilyesmit egyáltalán le merjen írni.

Cseréljük le a helyzetet, meg pár szót. Mondjuk írd te a cikket, és elhízottak helyett legyenek rákosok. Mondjuk rákos gyerekek. Magyarázzuk el nekik, hogy nem létezik, hogy rákosoknak kell lenniük, hát ejnyebejnye, hogy képzelik ezt.

Aztán gondold át, mi lenne a véleményed arról, aki egy ilyen cikket megír. :)

zizi77 2014.04.21. 18:40:15

@Valóraváltógép: nem hinném, hogy a két szitu összehasonlítható. Nem mondom, hogy könnyű életmódot váltani, de nem lehetetlen. Ha valakit eléggé zavar a túlsúly, akkor tesz ellene, ha nem zavarja, akkor nem. De a tehetetlen sopánkodást magam is gáznak tartom. Mindenki úgy él, ahogy neki jó. Ha nem jó, akkor meg tesz ellene. Ennyi az egész. Szerintem.

zizi77 2014.04.21. 18:42:30

@Valóraváltógép: a sonkás blogon egészen jókat írsz, a stílust leszámítva. Kár, hogy itt nem látod a lényeget.

Angaga 2014.04.21. 18:51:24

Hatásos lett a cikk, valakiböl máris kihoztad a frusztrált állatot, lásd elözö hozzászóló. :-)
Kíváncsi vagyok mekkora segg lehet alatta.

Én 2 dolgot tennék még hozzá, miért ne legyen az ember kövér.
1. Utálni fognak az emberek amikor leülsz melléjük a buszon, repülön stb... mert átfolysz az ülésükre
(és mert igaz az, hogy a kövér emberek jobban izzadnak, ezáltal még rosszabb a dolog...)

2. Nem fognak kedvelni az ápolónök (igen, az vagyok, és ismerem jó néhány kollága véleményét is), mert ök is emberböl vannak, nem szupermenek, és nekik is csak egy hátuk/gerincük van. És bár vannak speciális fogások, de csodát senki se tud tenni. Egy ápolónö sem kell, hogy tönkrevágja magát azért, mert valaki nem figyelt oda és széthízta magát...

Épp a szakmából kifolyólag látom azt is, hogy az ugyanabban a betegségben szenvedö azonos korú betegek közül mennyivel fittebbek a nem elhízottak.

Valóraváltógép 2014.04.21. 19:21:39

@zizi77: Nem összehasonlítható, hanem ugyanaz.

"Mindenki úgy él, ahogy neki jó. Ha nem jó, akkor meg tesz ellene. Ennyi az egész. Szerintem."

Ez pontosan így van, annyi kiegészítéssel, hogy azért tesz vagy nem tesz, mert ő úgy látja jónak. És nem mert egy nyüzge kis nyavalyás ezt okosan eldöntötte, a hangyafasznyi agyával.

A stílusomra vagyok a legbüszkébb. :)

@Angaga: Ki tehet róla, hogy annyira nem figyelt oda valaki magára, hogy csak az ápolónőségig vitte? Hogy is szoktátok mondani egymás között a betegápolást? Ganajászás? :)

Valóraváltógép 2014.04.21. 19:24:51

Btw, egy kövér ember sokkal jobban odafigyel a testi higiéniájára, mert kénytelen. Leülni meg nem nagyon szoktunk. Mondjuk repülőn kénytelenek az ember, de mindenütt máshol a 3 ülésen terpeszkedő kaszáspóknyi kiskurva lényegesen több helyett foglal, mert mellette a bőröndkéje, meg a kiskutyája is elfoglal egy-egy helyet.
Aztán halálra sértődik ha rászólsz, hogy pattanj már fel édesjányom, majd összeesik melletted egy idős ember.

zizi77 2014.04.21. 19:33:07

@Valóraváltógép: már hogy lenne ugyanaz a szitu? Az egyik ellen lehet tenni, de legalábbis javítani a helyzeten, míg a másik igazából a Jóistenen múlik, max az orvosokon. Ne mond már, hogy a túlsúlyos emberek áldozatok! Persze a gének, meg minden, de az nagyon kis szelete csak az összképnek. Mint írtam, nekem semmi bajom, ha valaki túlsúlyos, egészen addig, amíg nem nekem kell szégyelnem magam, mert én nem vagyok az.
Az viszont tény, hogy nem hobbiból mondják az orvosok, hogy káros a túlsúly.

zizi77 2014.04.21. 19:38:59

@zizi77: azt azért hozzá kell tennem, hogy sokkal hitelesebb lenne az egész, ha nem reklámokhoz vinnének a szövegben a linkek. :-)

Valóraváltógép 2014.04.21. 19:46:19

@zizi77: De, a túlsúlyos emberek áldozatok. Általában a családjuk meg a környezetük áldozatai, meg az ilyen nyomorék kis díszférgeké mint a posztoló, aki tesz róla, hogy nehogy nyugodtan legyenek akár egy pedig is. A géneknek elég kevés közük van hozzá.
Tenni nem nagyon lehet ellene, amíg rá nem jössz mi az ábra, és fel nem dolgozod. Ha lehetne, a többség meglépné.

Sokan sok mindent mondanak, de az "orvosokon" valójában nagyon kevés dolog múlik, akár rákos leszel egyszer, akár túlsúlyos. :)

zizi77 2014.04.21. 20:45:40

@Valóraváltógép: ezek szerint a túlsúly a depresszió miatt alakul ki? Én fordítva gondolom, persze ördögi kör 1 idő után, de ez is akarterő kérdése. Persze, ha tényleg akarja az illető. Ha nem, az se baj, csak akkor nem kell a sopánkodás. Viszont most igényel a család. Max. holnap tudok reagálni. Jó éjszakát!

Valóraváltógép 2014.04.21. 20:54:14

@zizi77: Nem, a túlsúly válaszreakció, általában valamilyen nagyobb traumára. Vagy folyamatos feszültségre. "persze ha tényleg akarja' nem létezik. Ha tényleg akarni kell valamit, az annyit jelent, hogy nagyon sok gátló tényező van, amin át lehet küzdeni magad, csak az első adandó alkalommal visszaütnek.
Ha megszünteted őket, megy magától minden.

Jó éjt.

Angaga 2014.04.22. 05:24:44

@Valóraváltógép: A felfuvalkodott hólyag stílusodra legyél is büszke, úgy tünik nincs másod, max. egy elhízott segg még alattad. Beletrafáltam. :-)

Csak szólok, az ápolónöket ne nézd le ennyire, mert eljöhet még az idö, amikor örülni fogsz, hogy lesz aki tisztára mossa a s.aros seggedet...
És hogy kimossalak a boldog tudatlanságból...
A munkám nem arról szól, hogy ganajászok...
Egy németországi egyetemi Klinika Chest pain unit-jában dolgozok, itt a szakképzett ápolók nem ganajásznak... Viszont nem esik le a gyürü az ujjamról, ha adott esetben mégis meg kell tennem.
Ez pont olyan terület egyébként, leegyszerüsítve kardiológia, ahol sokszor látom az elhízás szerepét a betegségek kialakulásában.
Egyben igazad van, gimnázium után tanulhattam volna mást is, mint hogy egészségügyi föiskolára menjek és diplomás ápolónak tanuljak, de akkor azt választottam. Mikor 3 éve külföldre költöztem, nem munka miatt, akkor viszont örültem a szakmámnak (még ha Mo.-on az utolsó 8 évben már nem is abban dolgoztam), mert itt ezzel rögtön találtam állást.

Még a gyerekkérdéshez, írtad, hogy neked nem lesz... Hát az csak jó, a magad fajták ne is szaporodjanak.

Valóraváltógép 2014.04.22. 07:28:14

@Angaga: Tehát kiloptad az országból a velünk kifizettetett diplomádat. Valóban büszke lehetsz magadra. Reméljük megörvendeztetsz minket a beteg kölyköd-anyádapád-jómagad hazahordásával is, hogy azt is kifizethessük.

A tudásod körülbelül megtippelhető, az emelkedett, jóindulatú lelkivilágod is... én nem kívánom neked, hogy juss egy magadfajta kezére, anélkül is össze fogod hozni, magadnak. Egyébként megmutattam az irományodat egy kollégádnak, kb az volt a véleménye rólad, hogy úgy kellene téged kibaszni az egészségügy környékéről, mint macskát szarni. A seggemből meg mássz ki kérlek, az nem a te dolgod. :) Később sem lesz. Ha meg valakié mégis, az kinyalni is boldogan ki fogja, nemhogy kimosni.

Valóraváltógép 2014.04.22. 07:39:47

@Angaga: Ha már úgyis így cseverészünk... te nem szégyelled magadat egyébként? :) Hogy egymás között elfröcsögtök, az egy dolog, de mindenki előtt így lejáratni a szakmádat... mondjuk szerintem észre sem veszed.

Valóraváltógép 2014.04.22. 07:40:43

Namindegy, oda biztos megfelelsz. Szia, ganajtündérke.

Angaga 2014.04.22. 15:17:35

Gondolom a szádnál csak a segged nagyobb... :D
Ha beteg gyerekem lenne, azt itt kezelnék Németországban. Ha anyám, apám beteg lenne, öket meg Mo.-on kezelnék, saját maguk által befizetett TB-n. De szerencsére jó egészségnek örvendenek.
A diplomámat meg nem te fizetted drága, az elmúlt 8 évben nem eü-ben dolgoztam, viszont jóval átlagon felüli fizetésért, fizettem jóval több adót, mint sok más diplomás, aki még mindig ott nyomja...

És nem, nem szégyellem magam.
Semmi rosszindulat nem volt abban amit írtam, csak te magadra vetted és személyes sértésnek vetted.
Pedig csak tények. Ha valaki elhízott, sokkal nehezebb mobilizálni, mozgatni az ágyban mosdatáshoz stb. Ez tény.
Mint írtam, egy ápolónö sem superman, nyilván nem örül, amikor egy elhízott ember miatt neki kell mondjuk gerincsérvet kapnia. Nincs benne a munkaköri leírásában... Tetszik nem tetszik, ez tény.
Szia malacka.

Valóraváltógép 2014.04.26. 19:51:20

@Angaga: Dehogy vettem személyes sértésnek. Magadról meséltél benne, azt értékeltem. :)) Kár, hogy nem érted, mi a probléma... elhiszem neked, hogy nem akadtál külön rosszindulatú lenni, ez a magadfajtánál életstílus. Nem mintha mást vártam volna.

Na, boldog életet, de legyél inkább máshol, tündibündi. :)
süti beállítások módosítása