2014.05.07.
13:40

Írta: bencebaksa70

Egy hasznos kütyü a mindennapokra - letesztelve

Nincs olyan egészségügyi szerkentyű, amely helyettesíthetné az orvost . Vagy mégis?

Már létezik olyan eszközök, amelyek segítségével nyomon követheted az egészségedet, sőt még mérni is tudod annak változásait.

A Tinke (potom 119$-ért) , egy kis " ultra-könnyű biofeedback " eszköz, amelyet csatlakoztathatsz az iPhone-odhoz.  (Már, ha rendelkezel ilyennel.) Ő pedig az ujjlenyomatod alapján ellenőrzi aktuális pulzusszámodat, a véred oxigén szintjét, a szívritmusodat és a légzésszámodat is .

Igen jól olvasod! Percre pontos tájékoztatást kapsz aktuális egészségi állapotodról (legalábbis főbb összetevőiről).

logo.jpg

Jó, de mi a fenét csináljak a kapott adatokkal? (Kérdezheted jogosan.)

Nos , a megfelelő Tinke alkalmazás két halmazra bontja a kapott adatokat:  'Vita' adatokra ( vitális-létfontosságú adatokra ) és Zen (légzés és stressz-szint adatokra) , így könnyen nyomon követheted, hogyan amit csinálsz, milyen hatást gyakorol a tested re és a lelkedre. Sőt még tanácsokat is ad, hogyan vezetheted le az esetleges munkahelyi stresszt az edzéssel.

Én kedvet kaptam hozzá és kipróbáltam!

Egy rohanós munkanap után a készülék 30 as Zen szintet mutatott a 99-ből. Valljuk be nem túl rózsás eredmény.  (75 felett már elfogadhatónak minősülne) A szívem percenként 85-öt vert. (De ezt betudom a 3 kávénak, amit délután bevágtam.)

Tinke lazító, nyugtató gyakorlatként pilatest ajánlott, így a 60 perces mélyizom torna - nyújtó gyakorlat kombinációiból álló edzés után 70-es pulzussal és 60-as Zen szinttel térhettem nyugovóra.

Persze nem állítom, hogy ettől most "szuperegészséges" vagyok, de AZT GONDOLOM TETTEM VALAMIT AZ EGÉSZSÉGEMÉRT.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: sport health shape body train healthy

A bejegyzés trackback címe:

https://tetested-tedontesed.blog.hu/api/trackback/id/tr716131577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása